İyi kalite embriyo transferine rağmen gebelik elde edilememiş hastalarda eğer miyom varsa yeni bir deneme öncesi çıkarılması tavsiye edilmektedir.  Miyomlarda kanser riski %1 den az olsa da büyük miyomlar yada kontrollerde hızlı büyüme gösteren miyomlara dikkat edilmeli ve cerrahi olaraka çıkarılmalıdır.

Gebelik döneminde miyomlar özellikle gebeliğin orta ve son üç aylık döneminde hızlı şekilde büyüyebilir ve kanlanmasındaki yetersizlik nedeniyle ağrı yapabilir. Nadiren erken doğum eylemine yol açabilmektedir. Miyomların çoğu vajinal doğuma engel bir durum oluşturmazken, yerleşim yerine göre rahim ağzını kapatan veya çok büyük olan miyomlarda bebek pozisyonunda anormalliğe yol açarsa sezaryen doğum gerekebilmektedir.

Menapoz sonrası miyomu olan hastalarda dışardan hormon kullanılacaksa dikkat edilmeli ve miyom boyutunda büyüme açısından yılda 2 kez kontrol edilmelidir.  Miyomların ilaç ile tedavisi mümkün değildir. Ancak şikayetlere yönelik ağrı ve kansızlık için ilaç tedavileri verilebilir.

Diğer taraftan GnRh analogları dediğimiz bazı ilaçlar ile miyomlarda ameliyat öncesi geçici küçülme ve adet kanamasının kesilmesine bağlı kan değerlerinde düzelme sağlanabilmektedir. Doğum kontrol hapları aşırı kanamaların düzeltilmesinde etkili olurken, miyomun tedavisinde etkili değildir.

Miyom varlığında ana tedavi ameliyat ile çıkarılmasıdır. Ancak bu tedavi planlanırken miyomun boyutu, yeri, hastanın yaşı ve şikayetlerine göre planlanmalıdır. Miyom ameliyatları, miyomun yerine bağlı olarak, histeroskopik veya abdominal (laparoskopik yada laparatomi) olarak uygulanabilmektedir.